Σάββατο 18 Ιουλίου 2009

Η υπόσχεση του Κυρίου και οι δεύτερες πέτρινες πλάκες




Ο Μωυσής λαμβάνει την αποκάλυψη του Θεού πάνω σε δύο λίθινες πλάκες γραμμένες από το ίδιο το χέρι του Θεού. Ο λαός όμως ανυπομονεί και παραβαίνει την πρώτη εντολή. Ο λαός του Ισραήλ φέρνει πολύτιμα αντικείμενα στον Ααρών και τον πείθουν να κατασκευάσει το άγαλμα ενός μοσχαριού, το οποίο προσκύνησαν, θυσίασαν σ' αυτό και είπαν: "Αυτός είναι ο Θεός που μας έβγαλε από την Αίγυπτο!"
Ο Μωυσής καταφέρνει να καταπραϋνει τον Κύριο από την οργή του, αλλά οργίζεται ο ίδιος τόσο πολύ όταν βλέπει τον λαό να παραβαίνει τον Νόμο που ήταν γραμμένος πάνω στις πλάκες, που πέταξε τις πλάκες από τα χέρια του και τις έσπασε. Ο Νόμος του Θεού αποτελεί ένα κανόνα και μια βάση για την κρίση. Η αμαρτία του λαού δεν θα μένει πια ατιμώρητη.

Παρά την αμαρτία τους, ο Θεός σκοπεύει να εκπληρώσει την υπόσχεσή του και να οδηγήσει τον λαό του Ισραήλ στη γη της επαγγελίας. Ο Κύριος μιλούσε με τον Μωυσή, πρόσωπο με πρόσωπο, όπως συζητάει κανείς με το φίλο του.



*****************



Ο Μωυσής είπε στον Κύριο: "Με πρόσταξες να οδηγήσω αυτό το λαό, αλλά δε μου φανέρωσες ποιον θα στείλεις μαζί μου. Μου είπες ότι με γνωρίζεις με το όνομά μου και οτι έχω την εύνοιά σου. Τώρα, λοιπόν, αν έχω την εύνοιά σου, φανέρωσέ μου ως απόδειξη την πρόθεσή σου. Σκέψου ότι το έθνος αυτό είναι ο λαός σου."

Τότε είπε ο Κύριος: "Θα έρθω εγώ προσωπικά, και μην ανησυχείς".

Ο Μωυσής απάντησε: "Αν δεν έρθεις εσύ ο ίδιος μαζί μας, καλύτερα να μη μας πάρεις καθόλου από δω. Γιατί πως θα γίνει γνωστό ότι εγώ και ο λαός σου έχουμε την εύνοιά σου, αν δεν έρθεις μαζί μας κι αν δε δοξαστούμε εγώ και ο λαός σου πάνω απ' όλους τους λαούς της γης;"

Τότε ο Κύριος απάντησε στο Μωυσή: "Κι αυτό που είπες θα το κάνω, γιατί έχεις πράγματι την εύνοιά μου και σε γνωρίζω με το όνομά σου".

Ο Μωυσής είπε: "Δείξε μου τη δόξα σου".

Και ο Κύριος απάντησε: "Θα περάσω με όλη τη μεγαλοπρέπειά μου μπροστά σου και θα πω το όνομά μου μπροστά σου: "Κύριος". Θα συγχωρώ εκείνον που θέλω να συγχωρήσω και θα σπλαχνίζομαι εκείνον που θέλω να σπλαχνιστώ. Δε θα μπορέσεις όμως", του λέει, "να δεις το πρόσωπό μου, γιατί κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να με δει και να μείνει ζωντανός".

Μετά πρόσθεσε ο Κύριος: "Να μια θέση κοντά μου. Στάσου πάνω στο βράχο. Και όταν θα διαβαίνω μέσα στη δόξα της παρουσίας μου, θα σε βάλω στη σχισμή του βράχου, και θα σε σκεπάσω με το χέρι μου ώσπου να περάσω. Μετά θα πάρω το χέρι μου και θα δεις τα νώτα μου, το πρόσωπό μου όμως δεν θα το δεις."

Ο Κύριος είπε στο Μωυσή:
"Κόψε δύο πέτρινες πλάκες σαν τις προηγούμενες, για να γράψω πάνω σ' αυτές τους λόγους που ήταν σ' εκείνες που έσπασες. Να είσαι έτοιμος νωρίς αύριο το πρωί ν' ανεβείς στο όρος Σινά. Θα σταθείς εκεί μπροστά μου, στην κορυφή του βουνού. Κανένας δε θ' ανεβεί μαζί σου και κανένας δε θα εμφανιστεί πουθενά σ' όλη την περιοχή του βουνού. Ούτε πρόβατα ούτε βόδια θα βόσκουν στους πρόποδες."

Ο μωυσής λάξεψε δύο πλάκες από πέτρα σαν τις πρώτες και νωρίς το πρωί σηκώθηκε κι ανέβηκε στο όρος Σινά, όπως τον είχε διατάξει ο Κύριος. Πήρε στα χέρια του και τις δυο πλάκες.

Ο Κύριος κατέβηκε μέσα σε σύννεφο και στάθηκε κοντά του και είπε το όνομά του:
"Κύριος".

Έπειτα πέρασε μπροστά από το Μωυσή και φώναξε:

"Εγώ είμαι ο Κύριος, ο Κύριος ο Θεός. Είμαι γεμάτος καλοσύνη και έλεος, υπομονετικός, πιστός και πρόθυμος να συγχωρήσω. Δίνω τη χάρη μου σε χιλιάδες. Συγχωρώ την ανομία, τα σφάλματα, την αμαρτία. Αλλά και δεν αφήνω τίποτε ατιμώρητο. Η τιμωρία για τις ανομίες των πατέρων πέφτει στα παιδιά τους και στων παιδιών τους τα παιδιά, ως την τρίτη και την τέταρη γενιά¨.

Τότε ο Μωυσής έπεσε με βιάση στη γη και προσκύνησε. "Αν λοιπόν έχω την εύνοιά σου, Κύριέ μου", του είπε, "τότε σε ικετεύω να έρθεις μαζί μας, γιατί αυτός ο λαός είναι απείθαρχος. Συγχώρησε την ανομία μας και την αμαρτία μας και λογάριασέ μας για λαό σου".

Τότε ο Κύριος είπε στο Μωυσή: "Εγώ θα συνάψω διαθήκη μπροστά σ' ολόκληρο το λαό σου. Θα κάνω θαύματα τέτοια, που όμοιά τους δεν έγιναν πουθενά σ' όλη τη γη, σε κανένα έθνος. Και όλος ο λαός που σε περιβάλλει θα δει τα έργα μου, γιατί θα είναι φοβερά αυτά που εγώ, ο Κύριος, θα κάνω μέσω εσού...

Έξοδος 33 & 34

Δεν υπάρχουν σχόλια: